Dookreślenia celu i zakresu realizowanych lub zamawianych badań
Cele i zakres badań opinii klientów zależne są między innymi od specyfiki przedsiębiorstwa, branży i oferty produkcyjno-usługowej. Przedsiębiorstwa są na ogół zainteresowane:
Satysfakcja klientów w firmie Biostat badana jest na ogół w oparciu o znajdujący szerokie zastosowanie model jakości usług A. Parasuremana, V.A. Zeithaml i L.L. Berry’ego.
Model opisuje 5 luk decydujących o finalnym postrzeganiu jakości produktu.
W firmie Biostat – w badaniach opinii i satysfakcji klientów – wykorzystywane są zarówno metody jakościowe i metody ilościowe
Badania rzetelne zapewniają solidne podstawy do analizy i interpretacji danych, co ma istotne znaczenie dla skuteczności działań marketingowych i podejmowania strategicznych decyzji.
To m.in. błędy pomiarowe, nieodpowiedni dobór próby, tendencyjny dobór respondentów, wpływ własnych przekonań badacza, nieprawidłowe analizowanie danych, nieuwzględnienie czynników zakłócających lub zewnętrznych wpływów.
Rzetelność procesu badawczego oznacza, że badanie zostało przeprowadzone zgodnie z założonymi celami i metodologią, a wyniki są wiarygodne, powtarzalne i odzwierciedlają rzeczywistość, z minimalnym wpływem błędów i zakłóceń.