Satysfakcja to nic innego jak zadowolenie. W dobie prężnie rozwijającej się gospodarki pomiędzy przedsiębiorstwami z danej branży panuje bardzo duża konkurencja. Nie można też zapomnieć, że klienci stają się coraz bardziej wymagający. Mają coraz większe oczekiwania co do jakości oferowanych im produktów i usług. Jak więc sprawić, aby klient był z nich zadowolony? Jakie podjąć działania, aby zechciał ponownie skorzystać z usług danej firmy lub po raz kolejny kupić dany produkt?
Czynniki, które wpływają na poziom jaki osiąga satysfakcja klienta leżą zarówno po stronie firmy, sprzedawcy danego produktu czy usługi, jak też po stronie samego kupującego. Do czynników, które stoją po stronie firmy należy między innymi jej wizerunek, ale także kultura osobista osób, które bezpośrednio zajmują się obsługą klienta. Osoby, które zajmują się obsługiwaniem klientów muszą nie tylko lubić pracę z ludźmi. Pożądaną cechą charakteru jest empatia. Mile widziana jest także umiejętność łatwego nawiązywania kontaktów. Klienci odczuwają zadowolenie także wtedy, gdy mogą liczyć na różne rodzaju promocje, programy lojalnościowe i dobrze wybrane gratisy. Najważniejsze czynniki, które wpływają na satysfakcję klienta, a które stoją po stronie produktu to przede wszystkim jego wysoka jakość. Dodatkowo klienci czują się usatysfakcjonowani, gdy dany produkt jest funkcjonalny, ma ładne opakowanie. Na zadowolenie klienta najbardziej jednak wpływa cena produktu. Gdy cena jest nieadekwatna do jakości produktu, trudno jest mówić o zadowoleniu klienta.
Zadowolony klient przełoży się na sukces firmy. Klient, który będzie usatysfakcjonowany:
Stali klienci są dla firmy bardziej korzystni. Zdobycie nowych to ogromny wysiłek, także finansowy.
Klient będzie zadowolony, gdy firma spełni jego oczekiwania. Rolą managera firmy jest kontrolowanie czy:
Poziom satysfakcji klienta można zbadać. Bardzo prostym narzędziem do badania zadowolenia klienta jest ankieta.
Satysfakcja jest uczuciem bardzo subiektywnym. Na pewno więc, mimo wytężonych działań, nie uda się osiągnąć nadrzędnego celu, jaki jest zadowolenie wszystkich klientów bez wyjątku.
Zadowolenie klientów można zwiększyć decydując się na badanie satysfakcji klientów, aby zrozumieć potrzeby i wymagania klientów. Kolejnym krokiem jest ulepszanie usług i produktów, takie decyzje również można podeprzeć wczesniej przeprowadzonymi badaniami ankietowymi.
Koszt każdego badania ustalamy indywidualnie. Prosimy o kontakt mailowy na biuro@biostat.com.pl
Zadowolenie i lojalność klientów przynoszą wiele korzyści dla firmy, takich jak: wzrost sprzedaży i udziału w rynku, pozytywny wizerunek marki, polecanie firmy przez zadowolonych klientów, redukcja kosztów pozyskiwania nowych klientów, długoterminowe relacje biznesowe, możliwość rozwoju i ekspansji na nowe rynki oraz zdobywanie informacji zwrotnych i pomysłów na dalsze ulepszenia.