Dobór odpowiednich metod i technik zależny jest przede wszystkim od celu i zakresu badań. Właściwy wybór narzędzi pozostaje również w zależności od rodzaju przewidzianych do eksploracji luk.
Badania jakościowe
W badaniach jakościowych satysfakcji klientów stosowane są w szczególności następujące metody/techniki:
Badania ilościowe
W badaniach ilościowych zastosowanie odpowiednich metod i technik gromadzenia materiału zależne jest od specyfiki badań:
W badaniach ilościowych możliwe jest zastosowanie:
Analizy materiału ilościowego sprowadzają się do:
W badaniach marketingowych BioStat® powszechnie wykorzystuje się różne narzędzia, takie jak ankiety, wywiady, obserwacja, grupy dyskusyjne, analiza danych i statystyka, badania w terenie, badania online, analiza treści mediów społecznościowych.
To przede wszystkim pozwala na zbieranie danych i informacji na temat preferencji klientów, zachowań konsumenckich, opinii na temat produktów lub usług, efektywności działań marketingowych itp. Dzięki temu można podejmować lepiej ugruntowane decyzje biznesowe.
Ankiety to zbiór pytań zadawanych respondentom w formie pisemnej lub elektronicznej, podczas gdy wywiady to bezpośrednie rozmowy z respondentami, które umożliwiają bardziej szczegółowe i pogłębione zrozumienie ich opinii i doświadczeń.