Niezwykle ważne dla oceny poziomu zadowolenia klientów są badania metodą mystery shopping. Dzięki nim zarządzający przedsiębiorstwem mogą dowiedzieć się, jakie są najlepsze praktyki, ale też i niedociągnięcia pracowników oraz menadżerów działów mających bezpośredni kontakt z konsumentami. W związku z tym, że tylko zadowolony klient, w tym oczywiście zadowolony z obsługi, poleci daną firmę kolejnym osobom, regularne korzystanie z badań tą techniką jest niezwykle istotne dla osiągnięcia i utrzymania przez przedsiębiorstwo mocnej pozycji na rynku. Nie ma przy tym znaczenia, czy jest to firma produkcyjna, handlowa, czy usługowa. Mystery Shopping sprawdza się w dziale sprzedaży, czy obsługi klienta w każdym przedsiębiorstwie, niezależnie od jego typu i branży, w której działa.
Mystery client to wyjątkowa technika badawcza, w której nie ma kwestionariusza ankiety i respondenta. Nie ma badanych, którzy odpowiadają na pytania. Tajemniczy klient polega na wizycie audytora w placówce handlowej, czy usługowej, w której – na podstawie karty kontroli – ocenia on jej ogólne działanie, wygląd i czystość pomieszczeń, komunikatywność pracowników obsługi itp. Audytor, w związku z tym, że pracuje dla niezależnej agencji badawczej jaką jest BioStat, prowadzi obserwacje w sposób jak najbardziej obiektywny. Pomagają mu w tym karta kontroli i formularz uwag, opracowane przez zespół analityczny posiadający wieloletnie doświadczenie w badaniach TK. Dodatkowe wsparcie zapewnia platforma badawcza CATI-System.pl, pozwalająca na pracę w trybie online, jak i offline, na dowolnym urządzeniu mobilnym posiadającym zaktualizowaną przeglądarkę internetową. Dzięki temu zarówno zalecający, jak i analitycy z zespołu badawczego, mają natychmiastowy dostęp do wprowadzonych danych. Pozwala to na dokładne śledzenie przebiegu badania, a także tworzenie zestawień z dostępnych wyników, w tym porównywanie poszczególnych placówek w danym okresie, czy generowanie wykresów pokazujących poziom jakości obsługi klienta we wszystkich badanych punktach sieci handlowej/usługowej.
Nasi audytorzy posiadają doświadczenie w różnorodnych projektach, dzięki czemu mogą wcielić się w rolę klientów dowolnej firmy (np. bank, firma produkcyjna, sklep wielobranżowy, księgarnia). Cechują ich m.in.: doskonała pamięć, umiejętność „wtopienia się w tłum”, zdolności aktorskie, komunikatywność, kreatywność w sytuacjach problematycznych. Cały czas inwestujemy w rozwój naszego zespołu, dlatego każdy audytor przechodzi nie tylko szkolenia początkowe, ale też kursy doszkalające w trakcie swojej kariery jako mystery client. Przeprowadź badanie klientów z Biostat.
Tajemniczy klient dokonuje zakupów lub skorzystania z usług w sposób anonimowy, bez ujawnienia swojej tożsamości, aby móc dokładnie obserwować pracowników i ocenić jakość obsługi klienta. Po wizycie tajemniczy klient dokonuje raportu, w którym opisuje swoje wrażenia, uwagi i sugestie dotyczące jakości obsługi i standardów usług.
Centrum Badawczo-Rozwojowe Biostat przeprowadza badania marki, badania marketingowe, badania opinii, badania satysfakcji klientów i pracowników. Jedną z metod wykorzystywanych do badań jest badanie z użyciem tajemniczego klienta. Jeśli chcesz przeprowadzić badanie napisz do nas na badania@bisotat.com.pl
Przeprowadzanie badań pozwala firmom uzyskać obiektywną ocenę jakości obsługi i doświadczenia klienta. To pomaga identyfikować mocne strony i słabe punkty w obszarze obsługi klienta oraz zapewnia wskazówki dotyczące doskonalenia usług. Ponadto, badania z udziałem tajemniczego klienta mogą przyczynić się do zwiększenia motywacji pracowników do zapewniania wysokiej jakości obsługi.