Tak, pytanie pozwalające obliczyć wartość wskaźnika NPS może być jednym z kilku pytań zawartych w kwestionariuszu ankiety badań satysfakcji oraz lojalności klienta. Badanym warto zadać zwłaszcza dodatkowe pytanie dotyczące ich opinii i sugestii względem ocenianej marki/produktu/firmy. W ten sposób z badania dowiemy się nie tylko, jaki jest odsetek respondentów jest krytykami lub promotorami naszej marki, lecz także jakie są przyczyny takiego, a nie innego jej postrzegania.
Wskaźnik NPS informuje nas o poziomie lojalności naszych klientów. Wykonując cykliczny pomiar wartości tego wskaźnika możemy stwierdzić, czy podejmowane przez nas działania prowadzone są w dobrym kierunku i przyczyniają się do zwiększenia lojalności klientów wobec naszej marki.
Tak, zapewnienie anonimowości pomaga klientom w wyrażeniu swojej opinii bez obaw o konsekwencje. Pozwala to na uzyskanie szczerych i niezwykle cennych informacji zwrotnych, które są kluczowe do poprawy obsługi klienta i zwiększenia jego satysfakcji.